Ontwerp Tracébesluit en Ontwerp Saneringsplan A27 Houten-Hooipolder getekend

Ontwerp Tracébesluit en Ontwerp Saneringsplan A27 Houten-Hooipolder getekend

14 juni 2016

Minister Schultz van Haegen heeft 30 mei het Ontwerp Tracébesluit (OTB) en het Ontwerp Saneringsplan (OSP) ondertekend voor de verbreding van de A27 tussen Houten en Hooipolder. Het OTB en het OSP zijn in opdracht van – en gezamenlijk met - Rijkswaterstaat opgesteld door FLOW27; een consortium van adviesbureaus Antea Group, Movares, Tauw en Goudappel Coffeng.

De verbreding van de A27 tussen de knooppunten Houten en Hooipolder moet de filedruk op de snelweg verminderen en de doorstroming verbeteren. Een enorme uitdaging. Het plangebied omvat maar liefst 47 kilometer snelweg, drie knooppunten en vier grote bruggen. Naast verschillende provincies, gemeenten en waterschappen zijn er vele grondeigenaren bij het project betrokken.

Om het ontwerp uit te denken zijn tientallen specialisten op het gebied van onder meer infrastructuur, civiele werken, verkeer, mobiliteit, bestemmingsplannen en milieu ingezet. Het OTB is gebaseerd op het voorkeursalternatief voor de A27 dat de Minister in 2014 heeft aangewezen. Het OTB/OSP liggen van 10 juni tot 21 juli ter visie en gedurende deze periode vinden er vijf informatieavonden plaats voor omwonenden en belanghebbenden. Op de projectwebsite kunt u via de viewer het ontwerp bekijken. Op de website van Rijkswaterstaat (- zoekterm A27 Houten Hooipolder) is de algemene projectinformatie na te lezen.

Downloads: