Persbericht: Eerste deelname Low Car Diet levert Antea Group gelijk plek op in top 5

21 november 2016

Heerenveen, 21 november 2016 – Ingenieurs- en adviesbureau Antea Group is bij haar eerste deelname aan de landelijke Low Car Diet geëindigd op de vijfde plek. Dat werd vorige week tijdens het slotevenement in Utrecht bekendgemaakt.

Tags:

Van maandag 10 oktober tot en met woensdag 9 november 2016 namen ruim 50 medewerkers van Antea Group deel aan de wedstrijd door in die periode zo veel mogelijk duurzame werkkilometers af te leggen. In totaal deden meer dan 25 bedrijven mee met 1200 deelnemers.

“De effecten zijn duidelijk. De medewerkers zorgden in totaal voor een besparing van 8,9 ton CO2-uitstoot. Dat is een verbetering van 30% ten opzichte van vóór de deelname. We hebben niet eerder meegedaan, dus dit is een geweldige prestatie van onze collega’s”, aldus Theo van Oosten, stafgroepmanager Juridische Zaken & Kwaliteit.

De deelnemers van Antea Group bereikten dit resultaat door 3,5 keer meer openbaar vervoer kilometers te maken, 2,2 keer meer fietskilometers en 36% minder autokilometers. Daarbij maakten zij onder andere meer gebruik van teleconferencing, wat 5 keer zoveel niet gemaakte kilometers opleverde.

Low Car Diet

Het Low Car Diet is een initiatief van Urgenda en is de grootste duurzame mobiliteitswedstrijd tussen bedrijven en collega’s onderling in Nederland. De wedstrijd draagt voor Antea Group bij aan een concrete realisatie van duurzame ambities en minder CO2-uitstoot en een gezondere levensstijl van medewerkers.