25 april, 2022 - Wielertalent Lonneke Uneken heeft in Antea Group een nieuwe sponsor gevonden. Het ingenieurs- en adviesbureau ondersteunt haar de komende drie jaar bij haar missie om zich te kwalificeren voor de Olympische Spelen van Parijs. Uneken wil zich hierbij richten op de baan- en wegwedstrijden.

Lonneke Uneken staat te boek als één van de grootste wielertalenten van Nederland. De wielrenster is sinds 2019 prof en rijdt sinds 2020 bij de World Tour ploeg SD Worx. Ze wist al meerdere overwinningen op haar naam te schrijven - onlangs won ze nog de tweede etappe van de Bloeizone Fryslân Tour. Naast de wegwedstijden gaat ze zich de komende jaren op de baanwedstrijden richten. Haar grote doel: de Olympische Spelen in Parijs.

Talentontwikkeling

Antea Group ondersteunt Lonneke bij het verwezenlijken van haar grote doel. Doreth Lau, HR-directeur Antea Group Nederland: “Als bureau bieden we jong talent graag de kans om zich te ontwikkelen. Daarnaast zetten we met ons Fit@Work-programma in op duurzame inzetbaarheid van werknemers. Een actieve levensstijl, talentontwikkeling, plezier hebben in wat je doet: het verhaal en de ambities van Lonneke passen hierbij. Leuke bijkomstigheid is dat Antea Group jaarlijks meefietst met de Climate Classic en een actieve wieler-community kent, veel collega’s dragen de sport een warm hart toe.”

Uneken is blij met haar nieuwe sponsor: “Een bureau met hart voor talent én de wielersport. Maar ook een bedrijf dat zich inzet voor een duurzame en gezonde leefomgeving. Een match op meerdere fronten.” Uneken gaat voor Antea Group onder andere een vlogserie maken over haar weg naar Parijs en daarnaast zijn er plannen om wielerclinics te geven voor werknemers en klanten.